mandag 22. desember 2008

Alternativ bruk av scrappesaker

Det har vært mye snakk om bruk av alternative scrappesaker i høst. Jeg tenkte jeg skulle vise alternativ bruk av scrappesaker istede :o)
Har laget dukkehus til snuppa i høst. Og hva er mere naturlig da enn å tapetsere med scrappepapirer? Søte blomstermønster fra bl.a. Daisy D's og Graphic45.


Har valgt å holde hele huset i duse "romantiske" farger og mønstre.

På gulvet er det "parkett". Kjøpte en rull med sånn vinyl som man kan kle skapdører og slikt med. Og det ble passende parkett til et lite hjem.
Tak-prosjektet angret jeg på etter å ha laget 10cm, men da var det bare å fortsette *knis*
Det består av remser av sort Bazzill, som er kuttet til med en 12"
scallop-bord fra QK. Så er de limt på vekselvis halvt overlappende, for å se ut som takstein evt. takpapp. (Det gikk 75 remser til hver side av taket......)
Men alt i alt ble jeg ganske fornøyd med resultatet. Håper det faller i smak hos lillefrøkena på julaften også. Dukkehusmøbler har hun fått i noen av adventskalender-pakkene, og flere møbler ligger under treet på julaften.
God jul, og takk for at du titter :o)

15 kommentarer:

Anne-Britt sa...

Wow, for et utrolig fantastisk hus datteren din skal få da. Dette kommer hun nok til å bli kjempeglad for. Og digget virkelig taket;) Så ut ril å være litt av et arbeid:)

Kirsten sa...

Gosj, for et fantastisk hus! Min datter hadde blitt ellevill om hun hadde sett det!

Anneli sa...

Herregud,for en jobb!!
Men alt du tar i blir til gull Lise <3 Kjempenydelig!
Skulle gjerne hatt et sånt da jeg var liten.. (:
Ønsker deg og dine en koselig jul <3 Klem

Linn sa...

Du er bare sååå fantastisk flink og du det taket OMG for en jobb og fyy flate det ble bra! Heldige Eline altså!

Lene S sa...

WOW!! Dette var bare så flott!! Så glad jenta di må være :o)

Stine Ursin sa...

Utruuuulig flott Lise!!! Du er et unikum!! Tipper Eline blir i 100!!

GOD JUL!!

Unknown sa...

Utrolig flott, og veldig smart og kreativt å bruke mønsterpapir som tapet i rommet.

Jeg vet at Bertine også får et dukkehus i julegave fra pappa'n min. Han har snerkeret det til henne. Men det er nok ikke så flott som det du har laget. Men jeg har nå fått noen tips om hvordan jeg skal dekorere innvendige vegger.

God JUL... :O)

xoxo
synnøve

Line A sa...

Utrolig flott!!

Vet ikke om jeg har ork til å begi meg ut på tapetsering av mitt gamle Lundby hus... :)

Camilla G sa...

Å så vakket, for en kjær gave å få! Kan jeg spørre hvor du har fått tak i selve huset?

God Jul!

Lise sa...

Tusen takk, folkens.
Camilla: Huset har jeg snekret selv :)

Unknown sa...

Du er skikkelig kreativ, å flink å snekkre dethar vi jo sett før også
Taket ble knalltøft

Katrine sa...

Dette var bare utrolig lekkert, Lise!! Og for en jobb med det taket!
Regner med at dette falt i smak ;-)

Ellen Karin sa...

I din blog var det jo bare så utrolig mye nydelig å se på, så her må jeg følge med forstår jeg.

Ville eg. bare innom for å takke for at du følger med på bloggen vår STM Vi gleder oss veldig til å sette i gang etter jul, og til å se hvordan dere alle løser utfordringene våre.

Ha en fortsatt god jul og et godt nyttår.

Klem.

Unknown sa...

OMG såååå fint!!! Du er kjempeflink Lise!!! Selvfølgelig har du snekret det selv!

Trine sa...

ok, så jeg er skikkelig SEINT ute her, men herriguuud! såå fint hus! håper du tok bilder av snuppa som åpna!! og det taket! shaaait, jeg bøyer meg i støvet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...