søndag 13. november 2011

Adventskalender {DT TreL.no}

Jeg har laget en adventskalender. Selve "settehylla" har jeg laget av en stor plate
med *noe jeg ikke vet hva heter*, men som ligner på en slags isopor-plate med
kartong på hver side. Her har jeg skjært til hyller i ulike lengder og limt sammen
til ei hylle. Så var det bare å begynne å lage bokser....

Boksene er laget i hvit kartong, og  kledd med ark fra Maja Design.
Vintage Winter-serien. Jeg har vel brukt av alle de blå arkene som er i serien, så stikk inn i nettbutikken for å finne ut mer om dem.










Jeg har med vilje holdt boksene
ganske uten pynt (noen av dem er jo i tillegg ganske små, så det er ikke plass til så mye pynt)
Sløyfer på noen av dem holder.

Tallene er stanset ut i mørkeblå mosegummi og limt på.


På noen av lokkene har jeg brukt bord-puncher for å pynte opp litt.









For variasjonens skyld har jeg laget forskjellige typer bokser.
Her er det både kvadratiske, avlange, runde, stjerneformet,
hjerteformet, gavepose, pyramideboks og melkekartonger.


Hele kalenderen er ca 40x40 cm.


Den står i butikken til Linda, hvis du ønsker å ta en nærmere titt.
(Iallefall frem til 1. desmber. Da tror jeg den blir med hjem og fylles med godis :)





Ha en fortsatt fin søndag.






Klem,
Lise

6 kommentarer:

Cathrine sa...

WOW,kalenderen din er superflott.
Hilsen fra Cathrine

Stine Ursin sa...

WOW!!! Den var berre superflott. Er det lov å spørre kor lang tid du brukte på den ?

Lise sa...

Takk for det. Har ikke akkurat regnet timer... De første 15 boksene lagde jeg sist søndag, og de resterende 9 på de neste 2-3 dagene.
Selve hylla var laget på et par timer. :)

Hege sa...

Wow... for en lekker adventskalender!!!

Ulltråen`s Kaosheim sa...

Du e bærre RÅÅÅ
Riktig lekkert ble den

Kreativelena sa...

Jeg bøyer meg i støvet. Rett og slett. Tror nemlig du er min nye scrappehelt altså.. Dette var virkelig til og dåne av.. Herregud så vannvittig flott den kalenderen var... Det mest gjennomførte og vakreste kalenderen jeg noensinne har sett.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...